torstai 15. syyskuuta 2011

Rakkaudesta karjasatuloihin

Niin.. Otsikkokin sen kertoo. Karjasatula ilman nuppia. Avot. Onko parempaa? Onhan se raskas, mutta onko ne hevoset sitte pumpulia? Ne voi kantaa 80 kilosta eukkoa tarvittaessa, muttei 13 kilosta satulaa. Harmi että olen koulussa kuvailisin muuten ihanaisen karjasatulani, josta olen kahden vaiheilla. Luovunko ja hankinko uudemman vai pidänkö ja hankin joskus ihan uutukaisen ausseista saakka? Tiedä häntä.

Mahavyö siitä ainakin pitäisi korjata. Tai siis tehdä uusi. Edellinen meni poikki, koska sattui erään ponin kanssa pienehkö unohdus. Toisaalta minä olin selässä (tai siis en enään tuossa vaiheessa, mutta aluperin) ja oltiin kentällä, ku poni pukitti niin parempi se oli että se minulla meni poikki kuin muualla jollakulla muulla. Saampahan hyväsyyn miettiä millaisen mahavyön siihen haluan. Kankaisen pehmustetun? Nahkaisen sileän? Nahkaisen pehmustetun?Voiko lotosta voittaa lottoamatta?

Mitä enemmän koko satulaa mietin kuinka hyvä se on Noalle mun takamukselle ja ylipäänsä käytössä kallistun sille kannalle, että säästän vielä armollisesti sen itselläni. Laitan mahavyön uusiksi ja tuunaan koko satulan viimeisen päälle kuntoon, pesen, hinkkaan ja kiillotan sen hienoksi.

Sillä sopiihan sen meidän Hööksiltä hankittuihin bling bling länkkäsuitsiin ja ohjiin vallanmainiosti.

Laitan kuvia satulasta, suitsista ja pädistä kunhan pääsen kotiin ja saan aikaiseksi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti